Wstep
Counter-Strike został wydany przez Gooseman'a i Cliffe'a 19 czerwca 1999 roku i od tego czasu jest wciaż ulepszany. CS jest modyfikacja (MOD'em) wspaniałej gry jaka jest Half-Life, a własciwie jego trybu Multiplayer. Wysiłki autorów skupiły sie na zbudowaniu klimatu dwóch walczących ze soba drużyn: Terrorystów (Terrorists) i Anty-Terrorystów (Counter-Terrorists). Co w takim razie różni CS od innych gier wieloosobowych ? Przede wszystkim wiekszy realizm! W porównaniu na przykład z seria gier Quake, w CS nie znajdziemy porozrzucanych apteczek, amunicji i powerupów. Wszelki>ekwipunek i bron , potrzebna w trakcie rozgrywki, gracz musi kupic za zarobione pieniądze. Można tego dokonac przez wykonanie zadania (podłożenie bomby, uratowanie zakładników, zabicie VIP'a etc.), oraz zabijanie przeciwników.
Drużyny w Counter-Strike
Terrorists (terrorysci):
Counter-Terrorists (antyterrorysci):
Tryby rozgrywki:
1. Hostage Rescue (odbicie zakładników).
Ten tryb rozgrywany jest na mapach cs_xxxxx. Zadaniem antyterrorystów (CT) jest odbicie zakładników przetrzymywanych w bazie terrorystów (T) i doprowadzenie ich do punktu ratunkowego. Terrorysci natomiast muszą im w tym przeszkodzic. Rozgrywka kończy się w momencie, gdy CT uwolnia wszystkich zakładników, któras z drużyn straci wszystkich graczy lub skończy się czas przeznaczony na rozgrywke.
2. Bomb / Defuse (podłożenie / rozbrojenie bomby)
Akcja rozgrywki toczy się na mapach de_xxxxx, a główna role odgrywaja terrorysci. Maja oni za zadanie przedrzec się do wyznaczonego miejsca, w którym musza podłożyc bombe. Oczywiscie CT beda im w tym przeszkadzac. Rozgrywka kończy sie w momencie wybuchu bomby, rozbrojeniu jej przez CT, stracie wszystkich graczy przez jedna z drużyn lub skończeniu sie czasu.
3. Assassination (zamach).
Arena działań sa mapy as_xxxxx. Jeden z graczy CT staje sie VIPem, którego reszta drużyny musi eskortowac do specjalnego punktu ewakuacyjnego. Zadaniem T jest zabicie VIPa a jest ono utrudnione, ponieważ moga oni kupić jedynie niektóre rodzaje broni. Rozgrywka kończy sie gdy VIP bezpiecznie dotrze do punktu ewakuacyjnego, T zabija VIPa, drużyna straci wszystkich graczy lub czas rozgrywki zostanie przekroczony.
4. Escape (ucieczka).
Ten tryb został oficjalnie wycofany w CS beta 7.0, jednak możliwosc gry pozostała. Miejscem tego rodzaju rozgrywki sa mapy es_xxxxx. Zadaniem terrorystów jest ucieczka z terenu działan do wyznaczonego punktu. Nie jest to łatwe, gdyż T nie moga kupowac broni - jedyna możliwoscia jej zdobycia jest odnalezienie miejsca, w którym bron jest składowana. CT musza oczywiscie powstrzymac T przed ucieczka. Rozgrywka kończy się gdy połowa graczy T ucieknie, CT powstrzymaja (zabija) wiekszosc terrorystów, jedna z drużyn straci wszystkich graczy lub skończy sie czas. Po 8 rozgrywkach w tym trybie, role sie odwracaja.
|